poniedziałek, 5 listopada 2018

RECENZJA

Hejo kochani dziś opowiem wam o książce którą ostatnio przeczytałam jest to książka "dziewczyna z pociągu " Paula Hawkins.
Paula Hawkins jest to brytyjska pisarka. Urodziła się i wychowała w Harare w Zimbabwe. Jej ojciec był profesorem ekonomii i dziennikarzem ekonomicznym. W 1989 roku przeprowadziła się do Londynu, gdzie studiowała filozofię, nauki polityczne i ekonomię na Uniwersytecie Oksfordzkim. Pracowała jako dziennikarka gazety The Times w dziale biznesu. Napisała ekonomiczny poradnik dla kobiet The Money GoddesJako powieściopisarka zadebiutowała w 2015 roku thrillerem Dziewczyna z pociągu, który szybko znalazł się na listach bestsellerów. Książka odniosła olbrzymi sukces również poza granicami Wielkiej Brytanii. Prawa do jej wydania sprzedano do 47 krajów, na podstawie książki powstał film pod tym samym tytułem.Mieszka w południowym Londynie.
Rachel każdego ranka dojeżdża do pracy tym samym pociągiem. Wie, że pociąg zawsze zatrzymuje się przed tym samym semaforem, dokładnie naprzeciwko szeregu domów. Zaczyna się jej nawet wydawać, że zna ludzi, którzy mieszkają w jednym z nich. Uważa, że prowadzą doskonałe życie.  Gdyby tylko mogła być tak szczęśliwa jak oni.I nagle widzi coś wstrząsającego. Widzi tylko przez chwilę, bo pociąg rusza, ale to wystarcza. Wszystko się zmienia. Rachel ma teraz okazję stać się częścią życia ludzi, których widywała jedynie z daleka. Teraz się przekonają, że jest kimś więcej niż tylko dziewczyną z pociągu  

Świetny thriller psychologiczny z szeroko rozbudowanym tłem obyczajowym. Rozpisany na trzy "spojrzenia" - Rachel, Megan i Anny jest typowym obrazem życia współczesnego pokolenia w którym liczy się przede wszystkim praca do późnych godzin wieczornych, dom w podmiejskiej dzielnicy i dziecko. Ta sytuacja określana jest mianem szczęścia. Natomiast relacje partnerskie są powierzchowne, pełne tajemnic i często podszyte oszustwem. Rachel, osoba która utraciła swoje szczęście a nawet godność zostaje odrzucona społecznie, popada w uzależnienie, osiąga niemal dno, jej zachowanie jest nieprzewidywalne a luki pamięciowe tworzą różne wersje. Kiedy dochodzi do tragedii potrafi wziąć się w garść, stopniowo małymi kroczkami uporządkować swoje życie a nawet samodzielnie zawalczyć z przemocą i splątanymi relacjami osób uwikłanych w morderstwo. Dziewczyna z pociągu zaimponowała mi swoją postawą.

18 komentarzy:

  1. O tej książce słyszał chyba każdy i właśnie z tego powodu chciałam ją przeczytać. Próbowałam trzykrotnie i nie udało mi się przez nią przebrnąć. Po prostu mnie nie wciąga. Świetnie napisana recenzja, zaciekawiła mnie bardziej, niż sama książka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam o tej książce, może dlatego ze nie interesują mnie książki i jaka kolwiek literatura :) Ale recenzja fajnie napisana, ciekawie.
    Pozdrawiam cieplutko :*

    enduro519.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam :) Dobra książka, ale żeby od razu bestseller i TOP1 we wszelkich rankingach swojego czasu.. to akurat bez przesady :D Czytałam dużo lepsze kryminały. No ale wiadomo, trzeba było sprawdzić o co tyle szumu. Teraz wyszła jej kolejna książka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Słyszałam tyle dobrego na temat tej książki. Wyszedł jeszcze film..dobrze mówię? Jednak najpierw jak już coś to skuszę się najpierw przeczytać książkę, tylko..najpierw trzeba ją sobie nabyć :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam tę książkę i bardzo mi się spodobała. Jest idealna na wakacje według mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytalam tą książkę bardzo ciekawy wstęp, super rozwinięta akcja lecz niestety koniec bardzo mnie zaskoczył. Spodziewalam się mniej banalnego zakonczenia. Nie zmienia yo faktu iz książka warta polecenia;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Słyszałam o książce, ale nie czytałam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. nie czytałam ale oglądałam film i średnio mi się podobał :/

    OdpowiedzUsuń
  9. Słyszałam o niej zapowiada się intrygująco, może po nią sięgne;)
    Pozdrawiam! Www.aleksandraczaja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Fanka książek nie jestem ale post napewno podeśle siostrze bo ona uwielbia haha
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Od jakiegoś czasu chciałam ją przeczytać. Wyszedł film, ale nie chcę go oglądać przed przeczytaniem. Świetna recenzja.

    OdpowiedzUsuń
  12. Książka jest niewątpliwym hitem ;) !

    OdpowiedzUsuń
  13. Większość słyszałem o niej negatywnych opinii, ale bardzo chcę wyrobić na jej temat własne zdanie

    OdpowiedzUsuń
  14. Być może w przyszłości skuszę się na nią, ze względu, że teraz jest dużo czasu wolnego bo zbliżają się nareszcie upragnione wakacje :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  15. Swietna recenzja, wlasnie mam w planach ja przeczytac❤

    OdpowiedzUsuń
  16. O tej książce słyszał już prawie każdy, ale nigdy nie czytałam recenzji. Myślałam nad jej przeczytaniem. Twoja recenzja zachęciła mnie do tego i wpisuję ją na swoją wishliste :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Byłam na tym filmie w kinie i mi się podobał , książki nie czytałam. Ciekawy blog

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie czytałam, ale słyszała o tej książce, muszę koniecznie przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń

Zły Romeo

Kiedy sięgam po książkę z gatunku new adult, zawsze spodziewam się tego samego. Mało która pisarka potrafi mnie jeszcze czymkolwiek zasko...